taralianka

Just another WordPress.com site

Ръжено-овесени бисквити (7м.+) April 11, 2011

Това е много лесна рецепта за бебешки бисквитки, която използвах, когато започнах да въвеждам глутена при навършени 7 месеца. В скобите съм сложила възрастта, когато аз самата съм ги въвела, да не се приема като правило, че само от тогава могат да се дават. Според най-новите виждания по въпроса за въвеждане на глутена, това може да стане дори и на 6 м. възраст. Въпрос на собствен избор. Чудесни са за Baby Led Weaning захранване. Рецептата търпи вариации, може да се приготви с всякакво брашно или смес от брашна. Може да се направят безглутенови с оризово или елдено брашно. Аз лично съм я правила и с брашно от елда + овесено и само с овесено, пак стават хубави. Също и с друг плод, но ако е по-сух като банан, например, се добавя малко вода.

Ръжено-овесени бисквитки

Ръжено-овесени бисквитки

Рецепта (за около 10-15 бр.)

40 гр. смлени овесени ядки

40 гр. ръжено брашно (не пълнозърнесто)

няколко капки рапично олио (рафинирано, студенопресовано)

1 малка до средна ябълка

Начин на приготвяне:

Почиствам и пасирам ябълката. Смесвам с брашната и олиото. Тестото да не е много течно, но да не е и твърдо. Става доста лепкаво. Напълвам в шприц и оформям бисквитки като пръчици, да са удобни за хващане в бебешката ръчичка. Пека на предварително загрята фурна на 180°, на горен и долен реотан.

А ето и снимка на дегустатора и процеса на дегустация 😀

 

4 Responses to “Ръжено-овесени бисквити (7м.+)”

  1. Женя Борисова Says:

    Здравейте! Бих искала да ви попитам колко време печете бисквитките….И трябва ли да останат мекички отвътре? БЛагодаря!!!

    • taralianka Says:

      Здравейте Женя,
      пекат се докато станат златисти по краищата като на снимката, от вътре си остават меки да, не са точно хрупкави като бисквити. По-скоро стават меки и с леко жилава коричка.

      • Женя Борисова Says:

        БЛагодаря Ви, за бързия отговор.Аз малко ги попрепекох, но втория път ще успея 😉 Иначе са много вкусни. С тати се почерпихме…БЛагодаря и за хубавата рецепта! Поздрави!

  2. Юлия Says:

    Рецептата изглежда страхотна, благодаря! Бих искала да ви попитам следното: дъщеря ми е на 7м. и половина. Много ме привлича Baby Led Weaning, бих искала да направя и такива бисквитки…безопасно ли е, само се притеснявам от задавяне..


Leave a comment